Advansor
privacy-policy

privacy-policy

VORES PERSONDATA-POLITIK

Hos Advansor A/S ("Advansor", "vi", "os" eller "vores") prioriterer vi fortrolighed og datasikkerhed højt.

I denne privatlivspolitik kan du læse mere om vores behandling af dine personoplysninger og de rettigheder, du har som registreret i henhold til databeskyttelseslovgivningen.

Vi beder dig læse privatlivspolitikken, før du sender dine personoplysninger til os.

1. Den dataansvarlige og kontaktoplysninger

Den dataansvarlige for behandlingen af dine personoplysninger er:

Advansor A/S
Adresse: Rosbjergvej 7A, 8220 Brabrand
Virksomhedsregistreringsnummer (CVR-nr.).: 29401462
E-mail: marketing@advansor.com
Telefon: +45 7025 0030

2. Hvis du besøger vores websteder

Følgende afsnit beskriver vores behandling af personoplysninger om besøgende på vores websted www.advansor.dk og de relaterede underdomæner Advansor.com, Advansor.se, Advansor.de, Advansor.fr, Advansor.es og Advansor.nl.

 
2.1 Cookies og lignende teknologier

Typer af personoplysninger

Advansor bruger cookies og lignende teknologier på vores websteder og behandler dine personoplysninger i den forbindelse. Advansor kan indsamle følgende personoplysninger om dig, når du besøger vores websteder:

  • IP-adresse
  • Gennemse historik
  • Enhedsoplysninger, herunder MAC-adresse, enhedstype, placering og operativsystem
  • Oplysninger om din brug af vores websteder, herunder klikadfærd, tidspunkt og dato for dit besøg og varigheden af besøget


Formålet med databehandlingen

Dine personoplysninger kan blive behandlet til følgende formål:

  • Almindelig markedsføring
  • Produkt- og tjenesteudvikling og forbedringer
  • Statistik og analyse
  • Netværks- og systemsikkerhed


Retsgrundlag for behandlingen

Advansor behandler dine personoplysninger på følgende grundlag:

  • Legitime interesser: Vi baserer behandlingen af dine personoplysninger med hensyn til nødvendige cookies på vores legitime interesser i f.eks. at udarbejde statistikker, analyser, yde support samt forbedre og udvikle vores tjenester (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR)
  • Samtykke: Når du besøger vores websteder, beder vi om dit informerede samtykke til at placere cookies, der ikke er nødvendige cookies i henhold til cookiereglerne. Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Du kan trække dit samtykke tilbage ved at klikke på det lille ikon i nederste højre hjørne på vores websteder (artikel 6, stk. 1, litra a), i GDPR)


Opbevaringsperiode

Cookies slettes i henhold til vores cookiebanner, som findes på forsiden, når du besøger vores websteder første gang. Her kan du også læse om opbevaringsperioden for hver cookieudbyder.

Oplysningerne kan dog opbevares i længere tid i anonymiseret form.

Modtagerkategorier

Vi kan dele dine personoplysninger med følgende kategorier af modtagere:

  • Databehandlere, der stiller cookies til rådighed for at understøtte driften af vores websteder, herunder vores cookiebanner
  • Databehandlere, der stiller cookies og IT-systemer til rådighed til markedsføringsformål og/eller statistiske formål, herunder til analyse
  • Tredjeparter, hvis du har accepteret cookies fra tredjeparter. Du kan se, hvilke cookies fra tredjeparter vi bruger, i vores cookiebanner

Modtagere, der er databehandlere, behandler dine personoplysninger på vegne af Advansor og udelukkende i overensstemmelse med dokumenterede instruktioner udstedt af Advansor. Databehandlere har kun adgang til de oplysninger, der er nødvendige for at opfylde deres specifikke, definerede opgave.


2.2 Hvis du kontakter vores kundesupport, bruger vores kontaktformularer eller på anden måde kommunikerer med os

Typer af personoplysninger

Når du kontakter kundesupport, skal du bruge vores kontaktformularer, f.eks. når du tilmelder dig vores webinarer, seminarer og tekniske kurser, osv., eller på anden måde kommunikerer med os, kan Advansor indsamle, behandle, og gemme følgende personoplysninger om dig:

  • Navn, e-mail, telefonnummer og lignende kontaktoplysninger
  • Virksomhedsnavn, virksomhedsadresse, land, CVR-nummer, indkøbsordrenummer eller reference
  • Dato for forespørgsel
  • Indhold af forespørgsel
  • Andre oplysninger, du giver i forbindelse med din forespørgsel

Formålet med databehandlingen

Dine personoplysninger kan blive behandlet til følgende formål:

  • Gennemførelse af anmodninger modtaget fra dig, herunder administration af tilmeldinger til vores webinarer, seminarer og kurser
  • Generel kommunikation
  • Ydelse af support
  • Statistik og analyse


Retsgrundlag for behandlingen

Advansor behandler hovedsageligt dine personoplysninger på grundlag af et eller flere af følgende retsgrundlag. Grundlaget afhænger af forespørgslens art:

  • Legitime interesser: Vi kan behandle dine personoplysninger på grundlag af vores legitime interesser i at håndtere din forespørgsel, kommunikere med dig, yde support og udvikle vores tjenester (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR)
  • Kontraktlige forpligtelser: Hvis din forespørgsel vedrører en (potentiel) kontraktindgåelse, behandler vi dine data for at gennemføre foranstaltninger før kontraktindgåelse (artikel 6, stk. 1, litra b), i GDPR)


Opbevaringsperiode

Generelle forespørgsler gemmes i tre år, men opbevaringsperioden afhænger af forespørgslens indhold. Personoplysningerne kan dog behandles og opbevares i længere tid, hvis de anonymiseres.

Modtagerkategorier

Vi kan dele dine personoplysninger med følgende kategorier af modtagere:

  • Tredjeparter, der leverer den tjeneste, du bestiller, efter aftale med os. Hvis du f.eks. beder os om at booke din overnatning i forbindelse med et flerdagskursus, videregiver vi dine kontaktoplysninger til det valgte hotel. Videregivelsen er baseret på vores legitime interesse i at kunne levere den tjeneste, du anmoder om (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR)
  • Databehandlere, der leverer IT-systemer til understøttelse af kommunikation, herunder f.eks. mailudbydere og udbydere af kontaktformularer på vores websteder


Modtagere, der er databehandlere, behandler dine personoplysninger på vegne af Advansor og udelukkende i overensstemmelse med dokumenterede instruktioner udstedt af Advansor. Databehandlere har kun adgang til personoplysninger, som er nødvendige for at udføre deres specifikke, definerede opgave.

3. Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev(e)


Typer af personoplysninger

Advansor indsamler, behandler og gemmer dine personoplysninger til markedsføringsformål, når du tilmelder dig vores nyhedsbrev(e). Advansor kan indsamle, behandle og opbevare følgende typer af dine personoplysninger:

  • Navn og e-mail
  • Dit samtykke
  • Dine interesser
  • Din klikadfærd i forhold til publiceret materiale

Formålet med databehandlingen

Dine personoplysninger kan blive behandlet til følgende formål:

  • Direkte markedsføring, herunder administration af kampagner og tilbud, som du tilmelder dig samt levering af onlineannoncer
  • Analyse og statistik
  • Som dokumentation for, at der er udsendt direkte markedsføring i henhold til gældende lovgivning

Retsgrundlag for behandlingen

Advansor behandler dine personoplysninger på et eller flere af følgende retsgrundlag:

  • Samtykke: Advansor vil kun bruge dine personoplysninger til direkte markedsføring, herunder til udsendelse af nyhedsbreve, hvis du har givet dit forudgående og udtrykkelige samtykke hertil (artikel 6, stk. 1, litra a), i GDPR)
  • Legitime interesser: Behandlingen af dine personoplysninger vil i forbindelse med analyse-, statistik- og dokumentationsformål være baseret på vores legitime interesser i at kunne forbedre og udvikle vores tjenester og dokumentere, at der er sendt direkte markedsføring i overensstemmelse med gældende lovgivning (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR)


Opbevaringsperiode

Dine personoplysninger gemmes, så længe dit samtykke til at modtage nyhedsbreve er aktivt.

Du kan altid trække dit samtykke tilbage ved at klikke på afmeldingslinket nederst i hver e-mail eller ved at kontakte os som beskrevet nedenfor. Tilbagekaldelsen af dit samtykke påvirker dog ikke lovligheden af den behandling, der er foretaget forud for tilbagekaldelsen.

Vi opbevarer dokumentation for dit samtykke i to år fra den dato, hvor du trækker dit samtykke til at modtage direkte markedsføringsmateriale tilbage. Vi har fastlagt opbevaringsperioden på grundlag af vores legitime interesse i at kunne påvise, at vi har sendt direkte markedsføring i overensstemmelse med gældende lovgivning (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR).

Modtagerkategorier

Vi kan dele dine personoplysninger med følgende kategorier af databehandlere:

  • Databehandlere, der leverer IT-systemer til understøttelse af kommunikation, herunder mailudbydere
  • Databehandlere, der yder support til markedsføring, statistik og analyse

Vores databehandlere behandler dine personoplysninger på vegne af Advansor og udelukkende i overensstemmelse med dokumenterede instruktioner udstedt af Advansor. Databehandlere har kun adgang til personoplysninger, som er nødvendige for at udføre deres specifikke, definerede opgave.

4. Hvis du søger et job

Dette afsnit beskriver politikken for Advansors behandling af personoplysninger i forbindelse med rekruttering både i form af ledige stillinger, uopfordrede ansøgninger og tilmelding til vores jobopslag.

Typer af personoplysninger

Advansor kan indsamle, behandle og opbevare følgende personoplysninger:

  • Loginoplysninger, da brugerregistrering er påkrævet for at få adgang til vores rekrutteringsportal
  • Personoplysninger, som du har oplyst i din jobansøgning og dit CV samt eventuelle vedhæftede filer
  • Personoplysninger, du videregiver under eventuelle jobsamtaler
  • Oplysninger om dig, herunder oplysninger om dine tidligere job, aktiviteter, kompetencer, resultater samt din generelle fremtoning, som er offentligt tilgængeligt på internettet, herunder på sociale medier
  • Resultater af personlighedstest mv.
  • Straffeattest
  • Referencer fra dine tidligere og/eller nuværende arbejdsgivere
  • Uddannelse, kurser og uddannelsesbeviser
  • Yderligere oplysninger, du vil give i forbindelse med rekrutteringsprocessen


Formålet med databehandlingen

Dine personoplysninger vil blive behandlet med det formål at vurdere, om vi kan tilbyde dig en stilling hos Advansor.

Retsgrundlag for behandlingen

Advansor behandler hovedsageligt dine personoplysninger på grundlag af følgende retsgrundlag:

  • Legitime interesser: I forbindelse med vores vurdering af, om vi kan tilbyde dig ansættelse, kan vi behandle yderligere oplysninger om dig, herunder relevante oplysninger, der er offentligt tilgængelige på internettet og sociale medier, samt eventuelle referencer fra tidligere og/eller nuværende arbejdsgivere. Hvis den pågældende stilling kræver det, kan vi på et senere tidspunkt i rekrutteringsprocessen anmode om at se din straffeattest baseret på vores legitime interesse (artikel 6, stk. 1, litra f) i GDPR)
  • Samtykke: Hvis den stilling, du har ansøgt om, undtagelsesvis kræver særlige helbredsmæssige forhold, vil vi – efter en konkret vurdering – anmode om dit udtrykkelige samtykke, før sådanne personoplysninger behandles (artikel 6, stk. 1, litra a), og artikel 9, stk. 2, litra a), i GDPR)


Hvis du ønsker at blive taget i betragtning til andre stillinger i vores organisation end den stilling, du har søgt, skal du give dit samtykke til, at vi behandler dine personoplysninger til dette formål og dermed deler dine personoplysninger med andre dele af vores organisation til rekrutteringsformål. Det betyder, at vi baserer vores behandling af dine personoplysninger til dette formål på dit samtykke (artikel 6, stk. 1, litra a), i GDPR)

Opbevaringsperiode

Vi lukker jobannoncerne, når stillingen er besat. Hvis du tilbydes en stilling hos Advansor, vil din ansøgning og yderligere relevante personoplysninger, der er indhentet under rekrutteringsprocessen, blive gemt i din medarbejderfil.

Hvis du ikke tilbydes en stilling, opbevarer vi din ansøgning og eventuelle yderligere personoplysninger, der er indhentet under rekrutteringsprocessen, i en periode på op til 6 måneder efter vores afslag, medmindre du har givet dit samtykke til opbevaring heraf i en længere periode.

Hvis vi har indsamlet dine straffeoplysninger, sletter vi dem straks efter, at vi har modtaget og gennemgået dem.

Tilmelding til jobmeddelelser

Hvis du tilmelder dig jobmeddelelser, vil du modtage en e-mail, når vi offentliggør nye stillinger. Når du tilmelder dig vores jobmeddelelser, behandler vi dine personoplysninger, herunder navn, e-mail, adgangskode samt hvilke arbejdspladser, jobkategorier og jobtyper du er interesseret i.

Når du tilmelder dig vores jobmeddelelser, giver du samtykke til, at vi behandler ovennævnte personoplysninger for at kunne sende dig relevante e-mailmeddelelser, jf. artikel 6, stk. 1, litra a), i GDPR.

Du kan til enhver tid ændre eller slette din profil.

Modtagerkategorier

Når du søger et job hos Advansor, kan vi dele dine personoplysninger med databehandlere, der leverer IT-systemer til understøttelse af administrationen af rekrutteringsprocessen, herunder f.eks. rekrutteringsportal, HR-systemer samt kommunikation, herunder f.eks. mailudbydere.

Vores databehandlere behandler dine personoplysninger på vegne af Advansor og udelukkende i overensstemmelse med dokumenterede instruktioner udstedt af Advansor. Databehandlere har kun adgang til personoplysninger, som er nødvendige for at udføre deres specifikke, definerede opgave.

5. Hvis du besøger vores profiler på de sociale medier

Dette afsnit indeholder politikken for Advansors behandling af personoplysninger indsamlet via Advansor’s profiler eller sociale medier.

Advansor har profiler eller sider på følgende sociale medieplatforme:

  • Facebook (Meta Platforms Ireland Ltd.)
    • Facebook’s privatlivspolitik findes her
  • YouTube (Google Irland Ltd.)
    • YouTube’s privatlivspolitik findes her
  • LinkedIn (LinkedIn Ireland Unlimited Company)
    • LinkedIn’s privatlivspolitik findes her
  • Instagram (Meta Platforms Ireland Ltd.)
    • Instagram’s privatlivspolitik findes her

For LinkedIn, Facebook og Instagram er Advansor sammen med de sociale medieudbydere fælles dataansvarlige for behandlingen af personoplysninger indsamlet i forbindelse med dine interaktioner med profilerne, herunder profilernes opslag.

Advansor og udbyderne af LinkedIn, Instagram og Facebook har indgået en aftale om fordelingen af databeskyttelsesopgaverne. I henhold til disse aftaler er Advansor og udbydere af sociale medier hver især ansvarlige for de opgaver, der er forbundet med den behandling, vi hver især foretager. Det er dog aftalt mellem Advansor og udbyderen af Facebook og Instagram, at udbyderen er ansvarlig for at gøre det muligt for dig at udøve dine rettigheder som beskrevet i afsnittet "Dine rettigheder" nedenfor i forbindelse med brugen af Facebook og Instagram, og at det er Advansor, der er ansvarlig for at give dig de oplysninger, der er beskrevet nedenfor. Derudover er det aftalt mellem Advansor og LinkedIn, at LinkedIn er ansvarlig for at besvare anmodninger fra dig vedrørende de rettigheder, der er beskrevet i afsnittet "Dine rettigheder" nedenfor.

Advansor bruger også udbyderen af YouTube som databehandler og deler visse oplysninger om dine interaktioner, interesser osv. med YouTube. Denne deling sker på grundlag af vores og udbydernes legitime interesse i at optimere markedsføringen og tjenesten, herunder vores videoer, på YouTube (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR).

 

Behandling af dine personoplysninger via sociale medier

Afhængigt af din adfærd på de sociale medier kan Advansor og de sociale medier indsamle følgende personoplysninger om dig:

  • Oplysninger om din profil, herunder navn, køn, civilstand, arbejdsplads, interesser, image og din by
  • Dine "synes godt om" eller andre reaktioner udtrykt på webstederne
  • Kommentarer, du har efterladt på webstederne
  • Dine besøg på webstederne
  • Din IP-adresse

Formålet med databehandlingen

Dine personoplysninger kan blive behandlet til følgende formål:

  • Udvikling, forbedring og beskyttelse af vores tjenester, herunder profiler og sider på sociale medier
  • Gennemførelse af forskningsaktiviteter og statistik
  • For at kunne kommunikere med dig, hvis du kommenterer et indlæg, laver en anmeldelse eller sender os en besked
  • Almindelig markedsføring

Udbydere af sociale medier behandler dine personoplysninger til følgende formål:

  • Forbedring af deres annoncesystem
  • Til at forsyne Advansor med statistikker, som udbyderne af sociale medier udarbejder baseret på dit besøg på vores profiler og sider
  • Annoncering og kundetilpasning af aktiviteterne på siden.

Retsgrundlag for behandlingen

Advansor behandler hovedsageligt dine personoplysninger på basis af følgende retsgrundlag:

  • Legitime interesser: Vi behandler dine personoplysninger i henhold til vores legitime interesse i at kunne kommunikere med og markedsføre os over for dig på vores sociale medier samt vores legitime interesse i at forbedre vores tjenester (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR).

Opbevaringsperiode

Vi opbevarer dine forespørgsler, som ikke offentliggøres, i op til tre år. Oplysningerne kan dog opbevares i længere tid i anonymiseret form.

Vi opfordrer dig til selv at slette kommentarer, likes og andre interaktioner, du har efterladt på vores profil, hvis du ikke længere ønsker, at de skal vises på vores sider. Advansor sletter ikke sådanne offentligt tilgængelige interaktioner.

Du kan finde oplysninger om, hvor længe de opbevarer dine personoplysninger, i de enkelte sociale medieudbyderes privatlivspolitik.

Modtagerkategorier

Når du besøger vores profiler på sociale medier, kan vi dele dine personoplysninger med databehandlere, der leverer IT-systemer til understøttelse af markedsføring, herunder udbydere af sociale medier.

Vores databehandlere behandler dine personoplysninger på vegne af Advansor og udelukkende i overensstemmelse med dokumenterede instruktioner udstedt af Advansor. Databehandlere har kun adgang til personoplysninger, som er nødvendige for at udføre deres specifikke, definerede opgave.

Hvem deler udbydere af sociale medier dine personoplysninger med?


Udbydere af sociale medier kan blandt andet dele dine personoplysninger med følgende kategorier af modtagere:

  • Andre enheder i den gruppe, som udbyderen af sociale medier er en del af
  • Eksterne partnere, der leverer analyse- og undersøgelsestjenester
  • Annoncører
  • Andre personer, der besøger vores profil eller side på sociale medier (i det omfang dine oplysninger er offentligt tilgængelige)
  • Forskere og andre akademikere

Du kan finde flere oplysninger om, hvem de sociale medieudbydere deler dine personoplysninger med, i den enkelte udbyders privatlivspolitik.

Udbydere af sociale medier kan overføre deres personoplysninger til modtagere uden for EU/EØS i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning. Du kan læse mere i den enkelte udbyders privatlivspolitik.

 

6. Hvis du er kontaktperson hos vores kunder, leverandører eller andre forretningspartnere

Dette afsnit beskriver Advansors politik for behandling af personoplysninger indsamlet fra ejere af enkeltmandsvirksomheder eller kontaktpersoner hos Advansor’s kunder, leverandører og andre forretningspartnere, der samarbejder med Advansor.

 

Indsamling af personlige oplysninger

Advansor kan indsamle, behandle og opbevare personoplysninger om dig i følgende tilfælde:

  • Når din virksomhed eller den virksomhed, du er ansat i, indgår en aftale med Advansor, herunder køber tjenester, der tilbydes af Advansor
  • Når du har vist interesse for Advansors tjenester, f.eks. ved at aflevere dit visitkort til Advansor
  • Når du samarbejder og kommunikerer med Advansor
  • Når du tilmelder dig vores kundeportal
  • Når du bruger vores eftersalgsformularer på vores websteder, f.eks. formularer til garantier, opstartssupport og reservedele

Typer af personoplysninger

Advansor kan indsamle, behandle og opbevare følgende personoplysninger:

  • Navn, e-mail, telefonnummer og lignende identifikationsdata
  • Virksomhedsnavn, virksomhedsadresse, stillingsbetegnelse, forretningsområde, primært arbejdssted og land
  • Kontraktoplysninger, såsom indkøbsordrer, fakturaer, kontrakter og andre aftaler mellem din virksomhed (eller din arbejdsgiver) og Advansor, som kan omfatte f.eks. dine kontaktoplysninger
  • Finansielle data, såsom betalingsbetingelser, bankkontooplysninger og kreditvurderinger
  • IT-relaterede data, såsom logfiler om din brug af Advansors websteder og portaler, herunder loginoplysninger til vores kundeportal
  • Oplysninger, der gives, når du besøger vores fysiske adresser, f.eks. registrering af besøgende eller optagelser fra videoovervågning

Sådanne oplysninger kan leveres direkte af dig (primært via e-mails og anden korrespondance) eller af en tredjepart, f.eks. din arbejdsgiver.

Formålet med databehandlingen

Dine personoplysninger kan blive behandlet til følgende formål:

  • Generelt at planlægge, udføre og administrere forretningsforholdet, herunder eventuelle kontrakter
  • Administration, såsom behandling af betalinger (herunder inddrivelse af udestående fakturaer), vurdering af kreditvurderinger, udførelse af regnskabs-, revisions-, faktureringsaktiviteter, organisering af forsendelser og leveringer samt levering af supporttjenester
  • Sikring af sikkerheden på vores fysiske adresser, herunder forebyggelse og løsning af kriminalitet i vores kontorfaciliteter og andre bygninger
  • Gennemførelse af anmodninger modtaget fra dig
  • Generelt, herunder reklame, kommunikation
  • Evaluering og udvikling af vores tjenester, herunder statistik og analyser
  • Compliance- og regulatoriske formål, såsom opfyldelse af vores juridiske og compliance-relaterede forpligtelser til at forhindre ulovlig aktivitet

Retsgrundlag for behandlingen

Advansor behandler hovedsageligt dine personoplysninger på grundlag af følgende retsgrundlag:

  • Kontraktmæssig forpligtelse: Behandlingen af dine personoplysninger vil i nogle tilfælde være nødvendig for opfyldelsen af en kontrakt (artikel 6, stk. 1, litra b), i GDPR)
  • Legitime interesser: Vi kan behandle dine personoplysninger i henhold til vores legitime interesse i f.eks. at administrere den daglige drift i overensstemmelse med lovlig og fair forretningspraksis, herunder planlægning, udførelse og administration af forretningsforholdet eller vores legitime interesse i f.eks. opfyldelse af vores kontraktlige rettigheder og forpligtelser over for vores virksomhed, udarbejdelse af kreditvurderinger, statistikker, analyser, markedsføringsaktiviteter (hvor samtykke ikke er påkrævet), support samt forbedring og udvikling af vores tjenester. Vi baserer behandlingen af dine personoplysninger på vores legitime interesse i at kunne give dig adgang til vores kontorfaciliteter og andre bygninger samt i at beskytte vores fysiske lokaliteter (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR). Oplysninger om lovovertrædelser indsamlet via videoovervågning behandles også i lyset af Advansors legitime interesse i at løse lovovertrædelser (databeskyttelseslovens § 8, stk. 3)

 

Opbevaringsperiode

Dine personoplysninger opbevares i tre år. Oplysningerne kan dog opbevares i længere tid i anonymiseret form.

Optagelser fra TV-overvågning og gæsteregistreringer slettes efter 30 dage, medmindre vi har brug for at opbevare oplysningerne længere med henblik på at løse en specifik sag. Dataene kan dog opbevares i længere tid i anonymiseret form.

Modtagerkategorier

Vi kan dele dine personoplysninger med følgende kategorier af modtagere:

  • Tredjeparter, som efter aftale med os sørger for at levere tjenesten i henhold til din ordre. Videregivelsen er baseret på vores legitime interesse i at kunne levere den tjeneste, du anmoder om (artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR)
  • Databehandlere, der understøtter administrationen af vores tjenester, f.eks. udbydere af vores kundeportal, udbydere af vores eftersalgskontaktformularer på vores websteder og kommunikationsudbydere som f.eks. mailudbydere


Modtagere, der er databehandlere, behandler dine personoplysninger på vegne af Advansor og udelukkende i overensstemmelse med dokumenterede instruktioner udstedt af Advansor. Databehandlere har kun adgang til personoplysninger, som er nødvendige for at udføre deres specifikke, definerede opgave.

7. Andre modtagere af personoplysninger


Under hvert afsnit ovenfor kan du læse om, hvilke kategorier af modtagere vi kan dele dine personoplysninger med. Ud over de modtagere, vi har angivet for hvert afsnit ovenfor, gælder følgende.

Ud over det ovenfor beskrevne videregives dine personoplysninger generelt ikke til tredjemand uden dit samtykke. Under visse omstændigheder og i henhold til loven kan det dog være nødvendigt at videregive dine personoplysninger til f.eks. politiet, advokater, revisorer, domstole, andre offentlige myndigheder, potentielle købere, og koncernselskaber.

Ændringer i selskabsstrukturen

I forbindelse med Advansors udvikling kan selskabsstrukturen ændre sig, f.eks. ved salg af selskabet samlet eller dele heraf. I tilfælde af en delvis overførsel af aktiver, der indeholder personoplysninger, er retsgrundlaget for den relaterede overførsel af personoplysninger som regel artikel 6, stk. 1, litra f), i GDPR, da Advansor har en interesse i at overføre dele af sine aktiver og foretage kommercielle/strukturelle ændringer.

Overførsler til lande uden for EU/EØS

Hvis dine personoplysninger overføres til databehandlere eller dataansvarlige, der er etableret i lande uden for EU/EØS, som ikke har et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau, vil en sådan overførsel først finde sted, når der er sikret et overførselsgrundlag. Derudover vil overførslen være baseret på EU-Kommissionens standardkontrakter (som du kan anmode om en kopi af) og/eller rammen for databeskyttelse mellem EU og USA.

8. Dine rettigheder
  • Du har ret til at få adgang til de personoplysninger, vi behandler om dig
  • Du har ret til at gøre indsigelse mod vores indsamling og videre behandling af dine personoplysninger
  • Du har ret til at få berigtiget og slettet dine personoplysninger med visse nationale lovmæssige undtagelser
  • Du har ret til at anmode os om at begrænse behandlingen af dine personoplysninger
  • Under visse omstændigheder kan du også anmode om at modtage en kopi af dine personoplysninger samt overførsel af dine personoplysninger, som du har givet os, til en anden dataansvarlig (dataportabilitet)
  • Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Vi sletter derefter dine personoplysninger, medmindre vi kan fortsætte behandlingen på et andet grundlag.
9. Links til andre websteder mv.

Vores websteder kan indeholde links til andre websteder eller til integrerede websteder. Vi er ikke ansvarlige for indholdet på andre virksomheders websteder (tredjepartswebsteder) eller for sådanne virksomheders praksis vedrørende behandling af personoplysninger. Når du besøger tredjepartswebsteder, bør du læse ejernes politikker om beskyttelse af personoplysninger og andre relevante politikker.

 

10. Ændringer af privatlivspolitikken

Vi forbeholder os ret til at ændre denne privatlivspolitik i fremtiden på grund af ændringer i den gældende lovgivning, som Advansor A/S følger.

11. Spørgsmål eller klager

Hvis du har spørgsmål i forbindelse med denne privatlivspolitik, eller hvis du ønsker at indgive en klage i forbindelse med vores behandling af dine personoplysninger, er du velkommen til at kontakte os på marketing@advansor.com.

Vi vil gennemgå og vurdere din klage, og om nødvendigt vil vi kontakte dig for at indhente yderligere oplysninger. Vi bestræber os på at behandle enhver klage inden for en måned. Hvis det ikke er muligt at træffe en beslutning inden for en måned, vil vi informere dig om årsagen til forsinkelsen.

Hvis din klage ikke løses af os, og du ønsker at fortsætte sagen, kan du indgive en klage til tilsynsmyndigheden i dit land. I Danmark er tilsynsmyndigheden: Datatilsynet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, e-mail: dt@datatilsynet.dk.

Senest opdateret den: 14. september 2025