Advansor

Jo større succes, vi har – jo bedre for klimaet

Vi ser FN's verdensmål som ledestjernen for Advansor. Vi er især drevet af mål nummer 13 – Klimaindsats – og det er en naturlig del af Advansor's DNA.

Vi gør den største forskel med vores kernebidrag – verdens bedste bæredygtige kølesystemer med CO2 som kølemiddel.

Advansor er baseret på grundideen om at anvende CO2 i køleanlæg og i kampen mod global opvarmning. Nu er vi en af verdenslederne inden for naturlige kølemidler. Vi er forpligtet til at skubbe til grænserne. For det gør en forskel.

Køling er en forudsætning for det moderne samfund. Resten af verden burde også få den mulighed. Det er ikke bæredygtigt at arbejde med køling på den måde, vi som verdenssamfund har gjort det indtil nu, da det skader klimaet og miljøet for meget.

Køling påvirker typisk klimaet på to overordnede måder. Udslip af kølemidler og energiforbruget til at drive kølesystemet.

CO2 som kølemiddel har ingen effekt på klima eller miljø, og Advansor's stærke fokus på at udvikle energieffektive systemer giver det lavest mulige energiforbrug.

Der er ingen tvivl om, at de syntetiske kølemidler bidrager enormt til global opvarmning. Det bedste alternativ er at anvende naturlige kølemidler.

Forbedret håndtering af kølemidler og alternative kølemidler kan skære over 100Gt af drivhusgasserne i 2050 – næsten dobbelt så meget som alle lande genererede i 2018, ifølge Project Drawdowns nye data.

Nogle mennesker debatterer, hvorvidt disse initiativer er de vigtigste eller "kun" er blandt de 10 vigtigste faktorer i forhold til at vende den globale opvarmning. Vi bruger ikke tid på det. Løsningen er her nu!

Efter min mening burde vi kun bruge naturlige kølemidler i fremtiden – fra i dag. Det er derfor, vi kun tilbyder CO2-systemer og ikke andre kølemidler. Vi udvider vores teknologi, viden og erfaring til mange markeder, segmenter og applikationer, hvor CO2 er det bedste valg.

Bæredygtighed og økonomisk vækst kan godt sameksistere. Advansor er et succesfuldt bevis på det. Vores næste ambitiøse mål er at være klimaneutrale i 2030 – senest – og at fordoble omsætningen på den korte bane.

Jo større succes, vi har – jo bedre for klimaet.

 

kristian
Kristian Breitenbauch
CEO, Advansor

 

hexagons_10